Po dvou ročnících jaderného inženýrství nastoupil na studia dějin umění na Filosofické fakultě UK a absolvoval také doktorandské studium. V roce 2012 obhájil dizertaci věnovanou výtvarným symposiím 60. let s důrazem na sochařství.
První galerijní zkušenosti sbíral v pražské Galerii AFFA, kterou založil a vedl. Roku 1996 nastoupil do Galerie Klatovy/Klenová, v letech 2000-09 zde působil jako ředitel. Připravil tu celou řadu výstav a dlouhodobých projektů. Politicky motivované odvolání pak vyvolalo vlnu nesouhlasu kulturní veřejnosti.
Od roku 2010 je ředitelem Galerie výtvarného umění v Chebu. Vedle rekonstrukce stálých expozic rozšířil sídlo galerie o vedlejší budovu na hlavním chebském náměstí, v níž vzniklo Retromuseum. K jeho hlavním odborným zájmům patří sochařství druhé poloviny 20. století a veřejná plastika. Kurátorsky připravil např. výstavy Jiří Trnka: Ateliér (Galerie města Plzně, 2015), Diplomové práce na Akademii výtvarných umění 1969-89 (GAVU Cheb, 2018) a retrospektivy sochařů Miroslava Vystrčila (GAVU Cheb, 2017) a Václava Fialy (GAVU Cheb, 2019) V roce 2020 byl spolukurátorem festivalu m3 a připravoval výstavu diplomantů pražské AVU.
Je autorem knižní řady mapující regionální umění ve veřejném prostoru. V letech 2013-16 byl místopředsedou Uměleckohistorické společnosti.
Text:
Abart [online]. Kostelec nad Černými lesy: Archiv výtvarného umění [cit. 2021-8-19]. Dostupné z: https://cs.isabart.org
Art Antiques [online]. Praha: Artantiques media [cit. 2021-8-19]. Dostupné z: www.artantiques.cz
Fotografie: Jiří Thýn, Art & Antiques
Další informace:
BARTLOVÁ, Milena, ed. Dějiny umění v české společnosti: otázky, problémy, výzvy: příspěvky přednesené na Prvním sjezdu českých historiků umění. Praha: Argo, 2004. ISBN 80-7203-624-6.